Khartoum Offside
Een bijzonder portret van voetballende vrouwen in Khartoem, die ervan dromen met een nationaal team voor Soedan uit te komen op het WK. De obstakels die ze op de weg daarnaartoe moeten overwinnen, op sociaal, politiek en financieel gebied, lijken haast onoverkoombaar. Toch blijven ze optimistisch, blijmoedig en keihard trainen op de van gras verstoken velden in Khartoem.
Sara is een van de voortrekkers en de coach van het team. Ze kampt niet alleen met gebrek aan geld, steun en faciliteiten, maar ook met bureaucratische problemen: omdat ze uit Zuid-Soedan komt, wordt het haar moeilijk gemaakt in Khartoem te blijven. De filmmakers volgen haar en andere teamleden in hun dagelijkse leven, waarbij ze verrassend dichtbij komen. De vrouwen steken hun meningen niet onder stoelen of banken en vertellen (soms lachend) over het geweld en de tegenwerking waarmee ze te maken krijgen.
De beelden van de voetbalsters op het veld, lobbyend voor geld, aan het werk en onderweg, worden afgewisseld met poëtische close-ups van hun lichamen in actie, als een viering van kracht en vrouwelijkheid.