Inside Story - Dogs of War
De documentaire speelt zich af in Osijek, een zwaar belegerde stad, waar de enige Engels-sprekende eenheid van het Kroatische leger gevestigd is. Deze soldaten vechten vaak niet mee uit idealisme of compassie voor de medemens. Het merendeel wordt als door een magneet aangetrokken door het gewelddadige karakter van de oorlog. Het is de kick van het doden, de spanning van het moment waardoor ze beneveld worden: "I want this state, it's like higher than any drug." Bij de soldaten blijkt dat bij veel van hen het besluit om te gaan meevechten verklaard kan worden in het licht van hun achtergrond of verleden. In de burgermaatschappij zijn ze hun plaats kwijtgeraakt. Ze hechten niet veel waarde aan het leven, omdat het hen tot nu toe weinig goeds gebracht heeft. De groep wordt onder meer gevolgd tijdens oefeningen in het bos en bij een aantal acties. De individuele gesprekken daarbij geven een af en toe zeer verontrustend inzicht in het gedachtengoed van deze vrijwilligers, die ingehuurd zijn om te doden.