Baba Luba
Dani Bassin is een populaire zanger in Israël. Baba luba volgt hem terug naar Brazilië, 36 jaar nadat zijn vader hem en zijn moeder daar heeft verlaten. Sinds zijn vierde heeft hij niets meer van hem gehoord. Als Bassin en de filmploeg in Brazilië aankomen hebben zij erg weinig aanknopingspunten omtrent de verblijfplaats van zijn vader, ze weten zelfs niet of hij nog in leven is. Er volgt een ware speurtocht, die met de spanning van een detectiveverhaal op film is vastgelegd. Zo vindt Bassin een politiedossier over zijn vader en ontdekt hij dat zijn vader twee maal hertrouwd is. Hij ontmoet familieleden van wier bestaan hij nooit geweten heeft. Uiteindelijk ontmoet hij ook zijn vader. Regisseuse Julie Shles heeft zowel de spannende en dramatische kanten van de reis, als de momenten van vertwijfeling en grote emotie weten vast te leggen. Daardoor is de film ook een universeel onderzoek geworden naar ideeën over vaderschap en familiebanden en de zoektocht die ieder mens onderneemt naar liefde.