When Adnan Comes Home
Eind 2003 wordt de zeventienjarige Irakese jongen Adnan gearresteerd en in de gevangenis gezet. Hij heeft twee meter elektrische kabel gestolen, iets wat in Irak als een belangrijke misdaad tegen de staat wordt gezien. Van het politiebureau wordt hij verplaatst naar de jeugdgevangenis, om daar zijn rechtszaak af te wachten. Daar, tussen de zware criminelen, slaat het noodlot toe. Bij een poging tot ontsnappen breekt er brand uit, en Adnan raakt ernstig verbrand. Filmmaker Andrew Berends krijgt toestemming om in de gevangenis te filmen.Al filmend wordt hij een intermediair tussen de steeds wanhopiger wordende jongeman en zijn familie.