De Tunnel
Filmmaakster Dree Andrea volgde van 1989 tot 1993 het leven van zes zwervers die in een verlaten spoorwegtunnel in New York proberen te overleven. De film gaat in op hun verleden, dromen en levensvisie en confronteert de kijker met het harde leven in deze ondergrondse wereld. De tunnel werd in 1991 weer in gebruik genomen, wat de film een extra dimensie geeft: blijven de zwervers langs de voortrazende treinen in de tunnel wonen of zoeken zij een ander heenkomen? In 1993 besloten de autoriteiten om uit veiligheidsoverwegingen de tunnel af te sluiten. Achter de anecdotiek schuilt een ontluisterend beeld van de Amerikaanse samenleving.