K-Family Affairs
Politiek en familie zijn altijd verweven geweest voor de Zuid-Koreaanse Arum Nam. Het huwelijk van haar ouders viel samen met de eerste democratische verkiezing van een president zonder banden met het voormalige militaire regime; Nam zelf werd geboren op de dag waarop de processen tegen kopstukken van dat regime begonnen en de presidentsverkiezingen worden altijd op haar verjaardag gehouden.
De nasleep van een nationale ramp en de opleving van de MeToo-beweging stellen haar voor de keuze: treedt ze in de voetsporen van haar activistische moeder of volgt ze haar patriottische vader?
In haar debuut, winnaar van de juryprijs op het Taiwan International Documentary Festival, verbindt Nam haar persoonlijke geschiedenis met die van haar vaderland. Ze vermengt homevideo’s en nieuwsbeelden om haar eigen relatie met de roerige recente geschiedenis van Zuid-Korea te vatten en stelt zich zo kritisch op tegenover de keuzes van haar ouders. Met open blik reflecteert ze op haar politieke coming-of-age. Haar onomwonden, speelse stijl vangt de geest van de nieuwe generatie van de Koreaanse democratiseringsbeweging.