Number Nine
Guido van der Werve weigert om met de wereld mee te draaien. Hij reist met een groep Russische wetenschappers mee naar de top van de aarde: 90 graden noorderbreedte, 0 graden westerlengte. Op de as van onze wereld, draaide hij schuifelend 24 uur lang tegen de richting van de aarde in. In het midden van een groot totaalshot staat de eenzame kunstenaar, helemaal alleen op golven van ijs. Hij presenteert zich als iemand, die het leven aan zich voorbij laat gaan - maar in wezen is hij een romantische held, die de bovenmenselijke kracht van tijd ontmaskert en weet te vangen op film.