The Times of Harvey Milk
Ingetogen portret van de flamboyante politicus Harvey Milk, die met succes de homoseksuele samenleving van San Francisco een politieke stem poogde te geven en het met de dood moest bekopen. Op 27 november 1978 werden Milk en burgemeester George Moscone vermoord door Dan White, op dat moment net als Milk lid van de San Francisco Board of Supervisors. Met behulp van historisch materiaal en commentaren van betrokkenen wordt getracht de gebeurtenissen voorafgaand aan en volgend op zijn dood te reconstrueren. Van Milks eerste politieke stappen in de alternatieve wijk Castro, een centrum voor de groeiende homorechtenbeweging, via zijn verkiezing tot de Board of Supervisors, waarmee hij de eerste openlijk homoseksuele politicus in Amerika werd, tot de aanslag van White en de reactie op Milks dood. Hoewel Milk slechts elf maanden dienst deed in de Board of Supervisors, slaagde hij er in grote stappen te zetten voor de homorechtenbeweging. Indrukwekkend is de reactie van de inwoners van San Francisco op de moorden: er wordt een massale, stille tocht gehouden, een uiting van oprecht verdriet. De relatief lichte straf die moordenaar White krijgt opgelegd, leidt tot heel wat heftiger taferelen.