Die leere Mitte
Berlijn mag zichzelf al een tijdje de grootste bouwput van Europa noemen. De Potsdamer Platz was voor de val van de Muur een niemandsland. Dit voormalige grensgebied moet weer het centrum van de stad worden, net zoals dat voor de Tweede Wereldoorlog het geval was. De verhuizing van de Bondsdag naar Berlijn moet de renovatie vervolmaken. Ondanks de miljardenverslindende impuls blijken er nieuwe muren te zijn opgetrokken, die van racisme, xenofobie en haat. Het centrum wordt het terrein van internationale bedrijven, terwijl de bewoners naar de buitenwijken worden verbannen. De documentaire toont dat de wederopbouw van de Duitse identiteit na de hereniging minder succesvol is dan de uit de grond gestampte bouwwerken in het centrum doen tonen, en dat het nieuwe gezicht van de stad migranten en andere minderheden geenszins toelacht.