Die große Ekstase des Bildschnitzers Steiner
Walter Steiner was een Zwitserse houthakker die in de jaren zeventig tevens tot de wereldtop van de skischansspringers behoorde. Herzog gebruikte vijf cameramannen en speciale camera’s om de spectaculaire sprongen te filmen en iets van de overgave van Steiner in beeld te kunnen brengen. Bij iedere sprong balanceert hij op het randje van de dood. Het spel tussen leven en dood is een terugkerend thema in Herzogs werk.