Mountain Flesh
In een Zwitsers bergdorpje trekken wandelaars eropuit. Een fontein klatert geruststellend, de koster bereidt een mis voor. Met strakke shots in contrastrijk zwart-wit toont Valentina Shasivari in haar regiedebuut een sereen landschap, rust.
Tegelijkertijd roepen de beelden vragen op. Aangewakkerd door de soundtrack, waarop het ondergrondse gekraak en geknisper van de berg klinkt, bekruipt je een onheilspellend gevoel. Hier is iets gaande, maar wat? Mannen met high-tech meetinstrumenten bevolken het landschap, bewoners bestuderen hun omgeving met opmerkelijke aandacht.
Een meditatie over mens versus natuur, religie versus wetenschap. En een portret van een gemeenschap die leeft onder constante dreiging.