Connection
In 2016 plaatste ETECSA, de enige telefoonmaatschappij op Cuba, wifi-routers in achttien publieke parken verspreid over het land. – voor veel Cubanen de allereerste kans om het internet op te gaan. Dit portret van zo’n met wifi uitgerust park in Havana toont de nieuwe sociale ontmoetingsplaats die er is ontstaan, want dagelijks verschijnen er drommen mensen met smartphones, tablets en stoeltjes om samen te dringen onder de antennes. Ze helpen elkaar verbinding te krijgen, dwalen rond op zoek naar betere ontvangst, en turen gezamenlijk op hun apparaten. Overdag komen de oude dametjes, ’s avonds de groepjes jongeren. Ondertussen tiert de handel, worden er internetkaarten, drankjes en hapjes verkocht (‘kaantjes voor bij de wifi!’). Hier krijgt iedereen de kans contact te maken met hun geliefden, sociale media af te struinen, foto’s rond te sturen en te internetdaten – heel normale dingen eigenlijk, die tegelijk een rap veranderend Cuba onthullen.