Beyond the Legend - Marilyn Monroe
De platinablonde actrice en zangeres Norma Jean Baker, ofwel Marilyn Monroe (1926-1962) is vooral bekend als sekssymbool. De foto waarop ze met een hoog opwaaiende witte jurk staat afgebeeld, deed veel harten sneller kloppen en is nog steeds wereldwijd bekend. De film MARILYN MONROE: BEYOND THE LEGEND belicht echter niet zozeer haar fysieke kwaliteiten en weidt ook niet uit over haar zwakheden en persoonlijke tragedies. Gene Feldman belicht juist haar talenten, vooral die op het gebied van het acteren voor film. Aan de hand van uniek archiefmateriaal, fragmenten uit haar films en interviews met vrienden en collega‘s (onder wie Joshua Logan, haar regisseur in BUS STOP) wordt een portret geschetst van een bijzondere vrouw, die veel meer was dan alleen een fraaie en verleidelijke verschijning.