Gasoline Rainbow
Een groepje tieners uit een klein stadje in Oregon maakt na het eindexamen een trip naar de kust, zo’n 500 mijl verderop. De vijf hechte vrienden stappen goedgemutst in een busje en al gauw volgt een achtbaan aan avonturen en bijzondere ontmoetingen met rafelige passanten, hobo’s en hippies – een moderne versie van Kerouacs On the Road. Te voet, per goederentrein en per boot hopen ze de fameuze Party at the End of the World te bereiken.
In voice-over vertellen de vrienden over hun twijfels, overpeinzingen en niet geringe problemen, of bespreken die met de vers gemaakte beste vrienden onderweg. Want wat zal de toekomst brengen als ze straks weer thuis zijn? Aan inspiratie en ideeën voor de toekomst is bij ontmoetingen met de vrijdenkende, hippie-achtige bewoners van Oregon geen gebrek.
De filmmakers spelen met werkelijkheid en fictie, net als in hun eerdere projecten die een ode vormen aan typisch Amerikaanse fenomenen, in dit geval de roadtrip. Er is plek voor emotie en melancholie, maar ook bakken vol pret in de oneindige vrijheid van skaten, buiten slapen en veel blowen – alles onder het motto ‘fuck it’.