The Four Year Plan
In 2007 werd de noodlijdende Londense voetbalclub Queens Park Rangers (QPR) aangekocht door enkele miljardairs, die daarmee de rijkste clubeigenaren ter wereld werden. Vier jaar lang volgde Mat Hodgson de club en haar bazen in hun streven naar de meest lucratieve promotie in wedstrijdvoetbal: van de Championship-competitie naar de Premier League. Hodgson zit bovenop de gebeurtenissen, zonder zelf een rol te spelen in zijn film. Hij observeert en luistert mee - luistert af, zelfs. De camera registreert vergaderingen, telefoongesprekken, wedstrijdbezoeken en onderonsjes die in een vlotte montage de turbulente en dramatische ontwikkelingen tonen van vier seizoenen QPR. De club stijgt soms in de ranglijst, maar zakt veel vaker. Managers komen en gaan aan de lopende band. De fans, die de eigenaars aan het begin uitbundig bedankten voor de redding van hun club, zeggen hun vertrouwen op en blijven weg bij de wedstrijden. "Wij willen onze Rangers terug!" roepen de supporters die nog wel komen. Spelers verliezen hun vechtlust en waar aanvankelijk miljoenen werden uitgegeven, moet er uiteindelijk zelfs worden bezuinigd op bloemen. Als in 2010 Neil Warnock wordt aangenomen als manager, de vijfde van het seizoen, lijkt het tij op onwaarschijnlijke wijze te keren.