Maskerage
De tonen van experimentele muziek brengen ons naar het middernachtelijk Rijksmuseum van Volkenkunde in Leiden. Een grote collectie van uitheemse maskers hangt hier stilletjes aan de wand terwijl de nachtwaker zijn ronde doet. Maar niet voor lang: de maskers wachten af totdat zij hun indrukwekkende tronie aan de kijker kunnen laten zien. Een bonte verzamelingen van maskers uit verschillende delen van de wereld laat zijn ware gezicht zien: schokkend, liefelijk of boosaardig. Max de Haas laat de maskers tot leven komen door het oog van de camera. Door de indrukwekkende licht/donker werking en de chaotische muziek worden de maskers in staat gesteld om zonder de mensen achter het masker toch hun verhaal te vertellen.