Les révolutionnaires de Tchad
Dit drieluik is een samenvoeging van drie reportages die Depardon in de jaren zeventig in opdracht van persagentschap Gamma maakte. Hij volgt het gewapende conflict in Tsjaad tussen het door Frankrijk gesteunde nationale leger en de verzetsbeweging Frolinat. In deel een komt hij met twee collega's in een hinderlaag terecht, maar hij blijft doorfilmen tot de gevechten ophouden. Deel twee en drie bevatten interviews met Françoise Claustre, een door Frolinat ontvoerde Franse archeologe/antropologe. De Franse regering trachtte de zaak te negeren, maar alle publiciteit rond de uitzending van Depardons interviews ontketende de 'affaire Claustre', en leidden uiteindelijk tot haar bevrijding.