Uzu
In de Japanse stad Matsuyama, gelegen op het eiland Shikoku, wordt iedere herfst een wonderlijk religieus ritueel uitgevoerd. Acht verschillende teams, bestaand uit alleen maar mannen, dragen loodzware houten shintoschrijnen die ze keihard met elkaar in botsing brengen. Bovenop de schrijnen staan mannen die uit alle macht hun positie proberen te behouden. Het team waarvan de schrijn als eerste valt, heeft verloren. De bruutheid van het ritueel zou de wildheid van de Goden symboliseren. biedt een zorgvuldig vormgegeven impressie van het ritueel. Vanaf de oefening van het team, tot de zorgvuldige voorbereidingen, de oplopende spanning en de uiteindelijke confrontatie voor een aandachtig publiek, die zo gewelddadig is dat in alle teams gewonden vallen. Door de subjectieve camerastandpunten, vaak vanaf of zelfs vanuit de schrijn, en het opvallende gebruik van licht en donker, wordt het ritueel ook voor de kijker een intense, bijna fysieke ervaring.