Q'eshwachaca - El puente dorado
Veel van de oude Inca-tradities leven nog steeds voort in het hooggebergte van Peru. Een daarvan is de bouw van een loopbrug van touw: de onsterfelijke qeshwachaca-brug. De brug wordt eens in de zoveel tijd opnieuw gebouwd; een rituele aangelegenheid waar met man en macht aan wordt gewerkt. De brug is voor de Peruanen meer dan alleen een overgang tussen twee uitstekende rotspunten. De dagelijkse gebruikers beschouwen de qeshwachaca als een oude vriend, en bij het afbreken van de oude brug vloeien tranen van verdriet. De filmmakers maken deel uit van het eerste onafhankelijke Peruaanse filmproductiebedrijf. Zij zien het als hun taak om hun land van een andere kant te laten zien. In de buitenlandse media krijgen alleen de armoede en de drugs veel aandacht, maar Peru heeft een oude en rijke cultuur en de natuur is op veel plaatsen nog van een ongerepte schoonheid.