Aileen: Life and Death of a Serial Killer
In 1992 voltooide Nick Broomfield Aileen Wuornos: The Selling of a Serial Killer. In die film liet hij zien hoe filmproducenten en uitgevers als honden om een been vochten om de rechten van het verhaal van een ter dood veroordeelde ex-prostituee die te boek stond als "Amerika’s eerste vrouwelijke seriemoordenaar". Wanneer Wuornos' proces twaalf jaar later wordt heropend, wordt hij opgeroepen als getuige in de zaak. Tot zijn verbazing verandert Wuornos in de loop van dit proces van gedachten: terwijl ze eerder altijd volhield dat ze haar zeven slachtoffers had gedood uit zelfbescherming, verklaart ze nu de mannen in koelen bloede te hebben vermoord. Broomfield besluit haar nogmaals te interviewen en spreekt ook met verschillende vrienden en buurtgenoten uit Wuornos' jeugd. Daaruit komt het beeld naar voren van een leven getekend door misbruik en geweld. De film eindigt tragisch. Wuornos wilde niet langer leven en keek uit naar haar executie, die werd voltrokken op 9 oktober 2002. De documentaire is een heldere en aangrijpende aanklacht tegen de doodstraf.