De Koreaanse gedemilitariseerde zone (DMZ) is een van de laatste relicten van de Koude Oorlog. De strook, die 248 kilometer lang is en vier kilometer breed, scheidt Noord- en Zuid-Korea en is een van de strengst bewaakte gebieden ter wereld. Er liggen naar schatting twee miljoen landmijnen en aan weerszijden turen grenswachten dag en nacht naar elkaar. Ter hoogte van Panmunjeon staan honderd meter hoge vlaggenmasten met het dundoek van beide naties. Luidsprekers braken twintig uur per dag propagandaboodschappen uit. DMZ – Memories of No Man’s Land verkent middels virtual reality deze strook land, waar gewone burgers nooit toegang toe hebben. Er kan worden ingezoomd op wachttorens, de barakken waar de buurlanden sinds het staakt-het-vuren van 1953 nog steeds vruchteloze onderhandelingen voeren, en de modderpaden waar soldaten ’s nachts riskante verkenningstochten ondernemen. Koreaanse overheidsofficials vertellen over het ontstaan en de geschiedenis van de zone. En militairen doen via brieven verslag van hun diensttijd aan de grens. De paranoia en het gevoel van constante dreiging zijn bijna tastbaar, maar nieuwsgierigheid drijft je steeds verder dit onbegaanbare stukje niemandsland in.