Habana Muda
De Cubaanse, dove Chino heeft moeite zijn gezin te onderhouden. Wanneer Jose, een Mexicaanse toerist, verliefd op hem wordt, ziet Chino kans op een beter leven. Met de moeder van zijn kinderen bespreekt Chino de mogelijkheid om naar Mexico te emigreren. We volgen Chino in de kleine dovengemeenschap, waar zijn vrienden eerlijk reageren op Chino's plannen. Terwijl Jose in Mexico regelingen probeert te treffen voor Chino's overkomst, voeren Chino en zijn vrouw discussies over hun toekomst. Kunnen ze van Jose alvast geld vragen voor een auto? Wie helpt Chino aan een baan als hij eenmaal in Mexico is? Wie moet er straks dingen rondom het huis repareren? En zou het verstandig zijn om veilig te vrijen nu Chino het ook met een man doet? Het gezin ploetert verder terwijl ze de ontwikkelingen afwachten. Jose worstelt ondertussen met eigen vragen: Is Chino werkelijk verliefd, of aast hij op Jose's geld? En moet je op deze manier een gezin willen starten? "Ik kan niet zomaar een familie kopen", zo luidt zijn conclusie. Intieme film die een bijzonder inkijkje geeft in het dagelijks leven in de socialistische republiek Cuba en de dovengemeenschap aldaar. Zelfs de vurigste discussies spelen zich er in stilte af.