Paraiso
'Mijn prioriteit in het leven is om te leven; als ik leef kan ik illusies koesteren, dromen van datgene wat ik mis, en wat ik mis is alles. Zolang ik leef, kan ik dat doen', zegt Yasel, een van de hoofdfiguren in deze dynamische, ontroerende documentaire die zich concentreert op een groep jonge Cubaanse muzikanten. Deze band uit de zuidelijke stad Guantanamo speelt voornamelijk op straat en op plaatselijke cultuurevenementen, maar muziek is alles voor de jonge bandleden, die in zeer berooide omstandigheden leven, zonder vast werk of uitzicht op verbetering. Muziek biedt ze hoop en vreugde, inspireert ze en geeft ze het gevoel dat ze bijzonder zijn.