Lai Lai Dreamtime
In het verleden leefden de Aboriginals van Autralië in harmonie met hun omgeving, verbonden door mythen en tradities in de 'dreamtime'. Tegenwoordig leiden ze het leven van een volk dat verscheurd wordt tussen een desintegrerend verleden en de gevolgen van de kolonisatie van Australië, zoals COULDN'T BE FAIRER van Top Tien-samensteller Dennis O'Rourke laat zien. LAI LAI DREAMTIME is een reconstructie van de traditionele manier van leven. De film toont de manier waarop de Woolagoodjah family in Noord-West Australië kennis en cultuur van de ene generatie op de andere overdraagt. Een oude man neemt zijn zoon mee naar een heilige plaats om hem te vertellen over de Wandjinas, de oeroude scheppers van wier aanwezigheid de schilderingen op de muren van grotten en bepaalde landschapsformaties getuigen. De Wandjinas vormen de droomtijd vanwaar alle verhalen, de wetten en tradities stammen.