Ik word beroemd
Rashid is dertien, Marlou negentien en Helga achtentwintig. Alledrie dromen ze van een succesvolle zangcarrière. Ze werken er hard aan, overtuigd dat ze ooit door zullen breken. Ze volgen lessen bij Rudi Duurvoort, die al meerdere succesrijke R&B-zangers begeleidde. Behalve hun zangtechniek oefenen ze ook hun presentatie: een artiest moet goed bewegen en er goed uitzien. ‘In de markt ben ik een product’, zegt Rashid. ‘Mensen moeten me kopen.’ Een eerste studio-auditie lijkt het succes dichterbij te brengen, maar hij wordt wel gewezen op de opofferingen die dat zal vragen. In IK WORD BEROEMD volgt regisseur Brigit van Dam de jonge talenten een zomer lang. Na deelname aan het Amsterdamse Kwakoe-festival wordt gespannen toegeleefd naar een groot optreden op Sail 2000. Daar zouden vertegenwoordigers van de muziekindustrie aanwezig kunnen zijn. De zangers worden voortgedreven door een droom, maar de praktijk is weerbarstig en zit vol technische en praktische problemen.