Reed Dance
Volgens een rapport van de Verenigde Naties sterft de komende jaren een op de twee tieners in Swaziland aan aids. De Poolse regisseur Andrzej Fidyk legt de allesoverheersende rol van aids vast bij de voorbereidingen en viering van de traditionele rietdans. Tijdens deze jaarlijkse dans presenteren alle jonge maagden van Swaziland zich voor Koning Mswati III - de laatste absolute monarch van Afrika. Een groep meisjes, van wie Fidyk de openhartige en levendige gesprekken volgt, betwijfelt of er daadwerkelijk maagden tussen zullen lopen. De meisjes spreken schijnbaar onaangedaan over polygamie en verkrachting. Bij de gedachte dat een tienjarige nog geen seks zou hebben gehad, schieten ze in de lach. Ze weten dat condooms tegen aids beschermen, maar volgens traditionele genezers zijn condooms juist het gevaar. Voordat die er waren, was er immers nog geen aids. Fidyk spreekt ook met de broer van de koning, met zijn cameraman en zelfs even met de koning zelf.