Archeologia
Een aanklacht in de vorm van een documentaire over een archeologisch project. Een bondig, spaarzaam maar indrukwekkend verhaal over opgravingen, die uitgevoerd werden door een team van het Instituut van Materiële Cultuurgeschiedenis van de Poolse Academie der Wetenschappen. De locatie voor het project was de plaats waar zich vroeger het derde crematorium bevond van het concentratiekamp Auschwitz-Birkenau. De voorwerpen die aangetroffen worden zijn alledaagse gebruiksvoorwerpen, die ooit het bezit zijn geweest van de mensen van verschillende nationaliteiten die tijdens de Tweede Wereldoorlog in het kamp zijn omgebracht.