49 up
42 jaar geleden assisteerde Michael Apted regisseur Paul Almond bij de documentaire , over de toekomstverwachtingen van een aantal zevenjarige Britse kinderen. Vervolgens filmde Apted deze kinderen elke zeven jaar opnieuw om te kijken wat er van hun levens terechtkwam. De kinderen van toen zijn inmiddels zeven maal zeven jaar oud, en hebben kinderen grootgebracht die zelf kinderen hebben. Veel zijn na een echtscheiding een nieuwe relatie begonnen, of moeten hard werken om hun huwelijk bij elkaar te houden. De carrières verlopen vaak langs voorspelbare trajecten, vooral voor degenen van hogere komaf, wat bevestigt dat deze generatie Engeland nog als een klassenmaatschappij beleeft.