Zoo
ZOO is Frederick Wisemans realistische, eigenzinnig genarreerde schets van het leven voor en achter de kooien in Miami's Metrozoo. Zwaartepunt van deze documentaire is de 'bedrijfsmatige' kant. Wiseman heeft veel oog voor de ogenschijnlijk wrede aspecten van het werk in de grote dierentuin, maar verbeeldt ook de toewijding van het personeel voor de dieren. Hij combineert beelden van bezoekers met opnamen van een oppasser die een konijn afmaakt voor hij dit beestje aan de slangen voert. Opnamen van de geboorte van een rinoceros worden gevolgd door de autopsie van dat te vroeg geboren dier. De dierentuin, waar Wiseman 42 dagen draaide, werd niet lang na de opnamen zwaar getroffen door de orkaan Andrew.