Elk jaar hopen tientallen jongeren toegelaten te worden tot de kunstacademie in Praag. Met een vleugje droge humor observeert deze documentaire, die in de prijzen viel op het filmfestival van Karlovy Vary, de toelatingsexamens. Gespreid over een aantal dagen presenteren de aspirant-studenten hun werk, krijgen ze opdrachten en worden ze onderworpen aan vraaggesprekken.
De film volgt drie lerarenduo’s, die elk voor hun eigen departement de taak hebben om tot een selectie te komen. Waar het ene duo de jongeren met lastige vragen uit hun comfortzone haalt, gaat een ander duo vrolijk de discussie aan over het verschil tussen bi- en panseksualiteit. Als een soort anker keert de film steeds terug naar een shot van de hal met het glazen hokje van de receptioniste, die weinig opheeft met al die genderfluïde, excentrieke kunsttypes.
In een geduldig tempo en onnadrukkelijke stijl, die doet denken aan het werk van Frederick Wiseman, werpt de film prikkelende vragen op. Over wat goede kunst is en hoe je dat kunt vaststellen. Maar ook over hoe kunst zich verhoudt tot de wereld, verschuivende generaties en kenterende machtsverhoudingen.