Nasz wiek xx
In Warschau leven momenteel tussen de 7.000 en 25.000 daklozen. Tijdens het socialisme werd het bestaan van dit probleem grotendeels ontkend. In deze aangrijpende film staat de opvang van deze mensen centraal. Ze krijgen eten, kleding, en zo mogelijk onderdak. De boodschap is dat iedereen - jong en oud - dakloos kan worden. De opvang in Warschau is onvoldoende. De film toont het leven van verschillende mensen, lusteloos en teleurgesteld, die ondanks de situatie waarin ze verkeren vechten voor hun waardigheid.