A Syrian Love Story
Twintig jaar geleden ontmoetten Amer en Raghda elkaar in een Syrische gevangenis. Amer zag hoe Raghda gehavend in de cel naast hem werd neergezet. Maandenlang communiceerden ze via het kleine gat dat ze stiekem in de muur hebben gemaakt. Ze werden verliefd en eenmaal uit de gevangenis trouwen ze en kregen kinderen. Sinds 2009 zit Raghda opnieuw als politiek gevangene in de cel. Als ze onverwacht vrijkomt, is ondertussen de Syrische revolutie in volle hevigheid losgebarsten. Kort daarna moet het gezin vluchten, maar de revolutionair in Raghda laat zich niet temmen. Haar relatie met Amer komt steeds verder onder druk te staan. Wat vrijheid is voor de een, is gevangenschap voor de ander. Liefde voor het gezin en voor het land strijden om voorrang. McAllister volgt het gezin meer dan vijf jaar op de voet en wordt er bijna onderdeel van. Als hij zelf wordt opgepakt krijgt het rauwe familie-epos onbedoeld een nieuwe tragische wending. In zijn beproefde ongepolijste en dynamische filmstijl laat McAllister op ongekend krachtige wijze zien en voelen wat het betekent om op de vlucht te zijn.