Love Child
Ze zijn zielsgelukkig met elkaar, hebben een schattig zoontje en zijn klaar voor een nieuwe start. Maar er is een groot probleem: Leila en Sahand zijn beiden nog getrouwd met een ander. En in Iran staan er zware straffen op overspel.
In de eerste minuten van Love Child vlucht het koppel naar buurland Turkije, om daar een vluchtelingenstatus aan te vragen en zich zo los te worstelen van de levensbedreigende situatie in Teheran. Die laatste stap is echter niet zomaar gezet. De Deense regisseur Eva Mulvad volgt de geliefden terwijl ze een ander leven beginnen en stroperige procedures doorlopen. We zien hun angst en onzekerheid, hoewel het vertrouwen in elkaar altijd op de eerste plek blijft staan.
In de zes jaar dat zij worden gevolgd vinden ingrijpende politieke veranderingen plaats in Iran, waardoor Sahand en Leila niet de enigen zijn die zich gedwongen zien om hun land te verlaten. Mulvad filmt de zwaarste en meest gelukkige momenten, zonder dat iemand erg lijkt te hebben in de camera. Samen met beelden die Sahand zelf schoot, brengt dit het vluchtelingenbestaan ontroerend dichtbij.