The Mulberry House
De half-Schotse Sara Ishaq groeit aanvankelijk op in Jemen, maar gaat op haar zeventiende bij haar moeder in Schotland wonen. Tien jaar later, in 2011, reist ze met haar camera terug naar het huis waar ze opgroeide. Ze hoopt de verbroken relatie met haar familie te herstellen en opnieuw een zich opnieuw thuis te kunnen voelen in een land dat haar dierbaar is. Buiten de poort laait het protest tegen het autoritaire bewind van Ali Abdullah Saleh op. Gezinsleden doneren bloed en koken pannen vol eten voor de demonstranten op het plein. Ishaq draagt ook haar steentje bij: als correspondent speelt ze lokaal nieuws door aan de internationale pers. In deze persoonlijke film registreert de filmmaakster wat zich in die roerige periode binnenshuis afspeelt. Haar vader begint zijn dochter met nieuwe ogen te bekijken. Zij filmt hun gesprekken, maar ook het dagelijks leven in het huis waar bezoekers en rondrennende kinderen altijd voor levendigheid zorgen en waar haar vader en opa de boel bestieren.