Depeche Mode 101
D.A. Pennebakers DON‘T LOOK BACK en MONTEREY POP zijn in de loop der jaren onbetwiste klassiekers in het genre van de rockfilm geworden. Ze strekten tot voorbeeld voor de volgende generaties, tot de clips van MTV aan toe. Dit keer richtte Pennebaker zijn camera op de laatste dagen van een grootscheepse wereldtournee van de Britse ‘elektropopgroep’ Depeche Mode. Centraal in de film staat het 101e concert dat de band geeft in de enorme Pasadena Rose Bowl, maar ook backstage-opnamen, beelden van meereizende fans en kenmerkend on-the-road materiaal bieden een blik op het leven van een band op tournee.