Mansome
Na in het Oscargenomineerde (2004) de invloed van de fastfoodindustrie te hebben onderzocht door een maand lang alleen maar hamburgers te eten, en in het uit product placement gefinancierde (2011) commentaar te leveren op marketing, gaat Morgan Spurlock nu op zoek naar de betekenis van het man-zijn in de eenentwintigste eeuw. Samen met producenten Will Arnett, Jason Bateman and Ben Silverman geeft hij een hilarisch inzicht in de mannelijke identiteit, van baardcompetities tot Morgan Spurlock's eigen kenmerkende snor. Zijn thema: Hoe harig/metroseksueel/ijdel-als-een-vrouw mag je als man vandaag zijn? Aan de hand van hoofdstukjes als 'De snor', 'De baard', 'De producten' en 'Het lijf' speurt Spurlock stad en land af naar mannelijke exponenten van nieuwe en oude omgangsvormen met haar en lichaam. Onderweg ontmoet hij Hollywoodberoemdheden, ouderwetse kappers, Italiaanse toupettenmakers, kooivechters en deelnemers aan een baardcompetitie. Rode draad in zijn vlotte en geestige queeste vormt het gesprek dat acteurs Arnett en Bateman hebben tijdens een dagje in een spa. Ze vragen zich bij binnenkomst af wat je mannelijkheid definieert, als je er niet wil uitzien als een holbewoner. "Vandaag de dag ben je een man als je je goed voelt over wie je bent, maar ook niet bang bent om voor jezelf te zorgen", stelt Arnett.