The Good Woman of Bangkok
De Australische filmer Dennis O'Rourke vergelijkt zijn film THE GOOD WOMAN OF BANGKOK met de stukken van Brecht: ironische parabels over de onmogelijkheid om een goed leven te leiden in een onvolmaakte wereld. THE GOOD WOMAN OF BANGKOK is een film over prostitutie als metafoor voor het kapitalisme en voor alle relaties tussen mannen en vrouwen, wat hier wordt uitgespeeld op de grenzen van ras en cultuur. Het is ook een film over de voyeuristische tendensen die inherent zijn aan het maken van een film en het kijken ernaar. Toen O'Rourke drieënveertig jaar oud was, liep zijn huwelijk op de klippen. Hij probeerde te begrijpen hoe liefde tegelijk zowel banaal als diepgaand kan zijn. Hij ging op zoek naar een Thaise prostituée om een film over haar maken en trok naar Bangkok, het Mekka voor de westerse man met fantasieën over exotische seks en liefde zonder pijn. O'Rourke leert als klant Aoi kennen. Hij wordt verliefd op haar en trekt negen maanden lang met haar op. Via haar biedt O'Rourke vanuit een persoonlijke betrokkenheid een blik op de economische omstandigheden die Aoi en vele anderen tot prostitutie dwingen. Hij wil haar helpen aan dat bestaan te ontsnappen door een boerderij voor haar en haar familie te kopen. Dat aanbod accepteert zij, maar zij weigert zijn liefde.