Pink Saris
"Wie verlegen is, gaat eraan", predikt de goedgebekte Sampat, hoofd van de Gulabi Gang. Al twintig jaar strijdt ze voor de rechten van vrouwen in noordelijk India. We volgen haar op haar tocht langs de vele families, die ze er verbaal flink van langs geeft als blijkt dat ze hun dochter hebben geslagen of de deur hebben gewezen. In veel gevallen is het kastesysteem de oorzaak van de familie- en relatie-ellende. Volgens Sampat is met name het geloof dat de laagste kaste, de 'onaanraakbaren', aanhangt, de basis voor de miserabele toestanden. Ze doet er alles aan om de traditie en het kastesysteem te doorbreken. Razend en tierend komt ze verhaal halen bij groepen mannen en ze geeft pittige adviezen aan de vrouwelijke toehoorders: "Als een man in de fout gaat, geef 'm een mep." Meer en meer blijkt hoe Sampat een soort moeder Teresa is in de ogen van de weggelopen of verstoten meisjes. Ze is zich daar maar al te zeer van bewust: "Als je mij niet had, wie zou dan je tranen drogen?" Als Sampats man genoeg begint te krijgen van de celebrity-status van zijn vrouw, zien we voor het eerst ook haar kwetsbare kant voor de camera.