Hip Hop-eration
Een groep van dertig bejaarden en hoogbejaarden – de oudste is 96 – bereidt zich op een klein eilandje voor de kust van Nieuw-Zeeland voor op de wereldkampioenschappen hiphopdansen in Las Vegas. Onder de bezielende leiding van manager Billie Jordan, die nog voordat ze zich voor de wedstrijd hebben geplaatst al overtuigd is dat de reis naar Vegas doorgaat: “Jullie gaan allemaal mee, al is het in een urn.” Geen rolstoel of kunstheup mag ze tegenhouden. Wat Jordan bezielt, zegt ze in een interview, weet ze zelf ook niet. Nog meer dan bij de repetities kijkt regisseur Bryn Evans bij een paar van de hiphop-senioren thuis. Daar vertellen ze wat ze van hiphop vinden: “De bewegingen vind ik leuk, maar ik ben niet zo dol op de muziek.” Over hun verleden: een van hen was vroeger een bekende vredesactiviste, die te voet de VS doorkruiste. En over het heden, dat voor sommigen drempels opwerpt om de grote reis te maken: een dementerende echtgenoot, last van het gebit, een dokter die het verbiedt. Anderen zijn vastbesloten: “Ik heb altijd al dansend willen sterven.” Het publiek in Vegas zal in ieder geval iets compleet nieuws voorgeschoteld krijgen.