Confessions of a Mole
Na zeven jaar in Polen te hebben gewoond en gestudeerd keert Mo terug naar haar ouders in China, om daar al snel te belanden in vertrouwde gezinspatronen waarin ze zich niet meer op haar plek voelt. Met hun goedbedoelde zorg wekken haar ouders vooral haar weerstand op, en de rest van de familie voert de druk verder op met vragen over wanneer ze nu eindelijk een gezin gaat stichten.
Ondertussen loopt het met haar vriendje niet bepaald soepel. En dan is er ook nog de kwestie van die moedervlek onder haar oog. Door het traanachtige voorkomen brengt dat volgens de traditionele Chinese gezichtleeskunde ongeluk. Wat zal er gebeuren als ze het gewoon laat zitten?
Traditionele opvattingen botsen met moderne waarden in dit tragikomische melodrama met veel zelfspot en grappige stop-motion animaties. Met haar zoektocht naar de waarheid geeft Mo tegengas, maar ze lijkt niet te beseffen dat haar vasthoudendheid de bestaande barsten in de familie wel eens zou kunnen verergeren. Kan het onheil dat het gezin vervolgens treft hen nog bij elkaar brengen, of is het inmiddels te ver gegaan?