Morning Star
Andaboy is een heilig strand in het zuidwesten van Madagaskar. Volgens hun voorouders moet het strand onaangetast blijven, zo zingt een sjaministische muzikant in een trance. De lokale vissers maken zich dan ook grote zorgen als het Australische bedrijf Base Toliara een haven wil gaan bouwen en achtduizend bewoners plaats moeten maken. De vissers hadden al last van de Chinese trawlers die de visstand decimeren en vrezen nu een nog grotere invasie.
Regisseur Nantenaina Lova laat een aantal actievoerders aan het woord, die helder en bevlogen verwoorden wat hun bezwaren zijn tegen de verkoop van hun land aan buitenlandse bedrijven. Tegelijk is Morning Star ook een innemend, observerend portret van de muziekcultuur en het dagelijks leven van de dorpsbewoners. Om de moed erin te houden, noemde visser Edmond zijn kano ‘Aza kivy’: laten we niet opgeven.