Citizen Langlois
Er was een tijd dat films na hun theaterroulement ergens op een vuilnishoop eindigden of werden verwerkt tot nagellak of schoensmeer. Henri Langlois was de eerste die op het idee kwam deze films te conserveren en voor volgende generaties te behouden. In 1936 stichtte hij de Cin‚mathŠque Fran‡aise, de voorloper van alle filmmusea. Citizen langlois onthult het verhaal van een man die al op jonge leeftijd de keuze maakte om zijn leven te wijden aan het behouden van het verleden. De film is fragmentarisch opgebouwd. Samen met de vele, met name Franse, filmfragmenten die in Citizen Langlois te zien zijn, roept dat een intrigerende sfeer op. De film belicht niet alleen Langlois' motieven, maar ook het mysterie van het medium film, zijn grote passie.