Broken Dykes
In 1944 werd Walcheren overspoeld door water. Geen natuurramp, zoals 9 jaar later, maar een bewuste actie van de Geallieerden om de haven in Antwerpen, bezet door de Duitsers, bereikbaar te maken. Heel Walcheren ligt onder water, en moet geëvacueerd worden. Niet alleen de mensen, maar ook het voor de Zeeuwen zo belangrijke vee wordt naar droger oorden overgeheveld. 200 Mensen overleven de dijkdoorbraak niet, maar een groot deel wil huis en haard niet verlaten. De film laat een beeld zien van het geslagen, maar veerkrachtige Zeeuwse volk, dat probeert krachtig verder te gaan met wat voor hun van levensbelang is: het vee, de oogst en de boerderij.