Werner Herzog: Radical Dreamer
“Niets is typisch voor Werner, alleen het atypische is typisch voor hem.” Het is een van de vele uitspraken die in deze documentaire wordt gedaan over de legendarische filmmaker Werner Herzog. Documentairemaker Thomas von Steinaecker sprak acteurs, regisseurs, directors of photography en producenten die met hem werkten in zijn lange carrière – onder wie de regisseurs Chloé Zhao, Joshua Oppenheimer en Wim Wenders, zangeres Patti Smith en acteurs Nicole Kidman, Christian Bale en Robert Pattinson.