Droga do szkoly
Een dag uit het leven van een jongetje in de eerste klas van een dorpsschool dat met zijn familie op een boerderij woont. Voor het krieken van de dag moet hij eerst zijn dieren - jonge hondjes en een koe - verzorgen, alvorens hij in het donker op weg gaat naar school. Na een lange tocht arriveert hij daar. 's Avonds komt hij laat weer thuis, waarna hij zijn huiswerk nog moet maken.