Symbiosis
Geïnspireerd op het werk van wetenschapshistoricus en -filosoof Donna Haraway, auteur van A Cyborg Manifesto, voert deze virtual reality-ervaring voor meerdere personen en meerdere zintuigen je mee naar een wereld zo’n tweehonderd jaar in de toekomst. Op de ruïnes van het Antropoceen heeft de mensheid plaatsgemaakt voor een biotoop vol gemengde levensvormen, kruisingen van mens, dier en machine: kunstmatig gecreëerde biochemische levensvormen, genetisch gemanipuleerde wezens, chemische robots, autonome kunstmatige intelligenties. Er is geen competitie, maar symbiose: een gedeelde leefwereld met gedeelde middelen, lichamen en informatie.