Biker Dreams
Geen symbool is zo met de Amerikaanse tegencultuur verbonden als dat van de ‘easy rider’, de moderne ‘lonesome cowboy’ op zijn Harley Davidson. De motorrijders, ‘bikers’ zoals ze in Amerika worden genoemd, vormen een subcultuur met hun eigen kleding, sociale codes en spraakgebruik. Niet iedere Harley-rijder is automatisch een echte biker: In BIKER DREAMS leren we de verschillen kennen tussen , , (‘rich urban bikers’), (‘outlaws’) en . Naast deze sociologische invalshoek volgen we ook de romantische verwikkelingen van Martin en zijn vriendin Alex die hun eerste motortocht gaan maken. Ze reizen van hun woonplaats Seattle via Washington naar Zuid-Dakota waar zij deelnemen aan de Black Hills Motorcycle Classic. Hier komen jaarlijks zo‘n 150.000 bikers bijeen. Voordat regisseur Adam Berman in 1992 zijn eigen productiemaatschappij Epicenter Films Corporation oprichtte, was hij als producent werkzaam voor 20Th Century Fox. BIKER DREAMS is zijn eerste lange documentaire.