The Man Who Bought Mustique
De Schotse Lord Glenconner, ook bekend als Colin Tennant, kocht in 1956 voor een appel en een ei het piepkleine Caribische eiland Mustique. Hij maakte van het eiland een toevluchtsoord voor de Britse jetset, onder wie Mick Jagger, David Bowie, Brian Ferry en Tennants dierbare vriendin prinses Margaret. Inmiddels is Tennant zijn fortuin en zijn eiland kwijtgeraakt. In deze film blikt de eens stinkend rijke lord terug op de glorietijden. Hij laat zich kennen als onberekenbaar en arrogant, een snob en een racist - de eilandbewoners noemt hij ongelooflijk langzaam en dom -, maar hij is ook ontegenzeggelijk charmant, en heeft een even kleurrijk als tragisch verleden. Geen wonder dat filmmakers Joseph Bullman and Vikram Jayanti zich door zijn scheldpartijen en tirades niet lieten weerhouden een prachtige, verbazingwekkende en hilarische documentaire te maken.