White Lies - Secret History
In 1953 stuurde de jonge Engelse priester Trevor Huddlestone, die in Zuid-Afrika werkte, een brief aan een groep sociaal betrokken christenen in Londen, verenigd in Christian Action, met het verzoek om financiële steun voor familieleden van strijders tegen apartheid. Het verzoek werd ingewilligd en achthonderd pond werd overgemaakt. Dit was het begin van het British Defence and Aid Fund - vanaf 1965 werd het woord British vervangen door International - dat in veertig jaar apartheid ruim honderd miljoen pond via geheime wegen Zuid-Afrika wist binnen te sluizen. In WHITE LIES - SECRET HISTORY vertellen direct betrokkenen voor het eerst openlijk over de werkwijze van het fonds. Ook gaan agenten van de Zuidafrikaanse geheime dienst in op hun pogingen om in het fonds te infiltreren.