A Legacy of Horses
In 1996 was John een spichtige zestienjarige die fier overeind zonder zadel op zijn paard reed. In sfeervolle archiefbeelden galoppeert hij tussen de troosteloze flats van Ballymun, de volkswijk in Dublin waar hij opgroeide, zijn eerste paard kreeg en, ongedurig als hij was, voortijdig van school werd gestuurd. Voor hem en veel van zijn buurtgenoten was paardrijden geen dure hobby, maar een welkome vlucht uit de dagelijkse realiteit, die in Ballymun ruig kon zijn.
Twintig jaar later is hij zelf vader van een puberzoon. De passie voor paarden die hij van zijn eigen vader meekreeg, geeft hij nu, verrijkt met eigen kennis en ervaring, door aan zijn stralende, verlegen zoon Daragh. In observerende beelden die heen en weer gaan in de tijd ontvouwt zich een verhaal van vaders en zonen, mannen en paarden, liefde en toewijding. In voice-over reflecteert John op zijn heden en verleden en beschrijft hij hoe Daragh in zijn voetsporen treedt. Volgens John wordt het paardenliefhebbers in Ballymun steeds moeilijker gemaakt, maar een bestaan zonder paarden is voor hen onvoorstelbaar.